.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیت الله لائینی :ضرورت تقویت فرهنگ ازدواج و فرزندآوری در جامعه
نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه در عین توجه به رسالت مادری می توان به وظایف علمی و اجتماعی پرداخت، بر ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری در جامعه تاکید کرد.

به گزارش شمال نیوز،  آیت الله محمدباقر محمدی لائینی پیش ازظهر پنجشنبه در آئین تقدیر از مادران طلبه دارای چهار فرزند و بیشتر در ساری با اظهار اینکه می‌توان در عین توجه به رسالت مادری به وظایف علمی و اجتماعی پرداخت، افزود: مسئله جمعیت برای دشمنان در مقابل ما میدان جنگ دیگر و خطرناک محسوب می‌شود.

 

وی افزود: پیری جمعیت و تغییر ترکیب جمعیتی با رویکرد مذهبی مسائل مهمی است و بهانه‌ای کیفی شدن به جای کمی شدن جمعیت برنامه دشمن است زیرا کیفیت از درون و دل کمیت ایجاد می‌شود.

 

آیت الله لائینی مسئله تحصیل وشغل را بهانه‌ای برای ترک ازدواج و زاد وولد بیان کرد و گفت: اگر ارائه و تصمیم باشد می‌توان هم وظیفه فرزندآوری و هم تحصیل را جمع کرد.

 

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی با اظهار اینکه نرخ زاد و ولد در کشور به ۱.۷ درصد رسیده است، افزود: نرخ جمعیت در کشور رو به سراشیبی بوده و در ۳۰ سال آینده با شرایط سختی مواجه می‌شویم.

 

حجت الاسلام قائمی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران مازندران نیز با بیان اینکه همواره جمعیت کیفی و کمی مدنظر سیاستگذاران و حاکمان بوده است، افزود: در اسلام نیز به تکثر جمعیت تاکید شده است.

 

وی اظهار داشت: در قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ نظریه‌ای توسط برخی سازمان‌های بین المللی که توسط تفکرات لیبرالیستی پشتیبانی می‌شود، عقیده داشت کشورها باید به سمت جمعیت کیفی روند و این برنامه را با ادعای فریبنده به فکر مادر و زنان بودن، طراحی کردند.

 

وی گفت: امروزه متأسفانه رشد جمعیتی در طول تاریخ ایران به ۱.۲ رسید و در آینده نزدیک به زیر یک درصد می‌رسد و این نقطه بحران برای هر کشوری محسوب می‌شود.

 

حجت الاسلام قائمی یادآور شد: باید به جامعه هشدار داد که نسبت به جمعیت حساس باشیم و متأسفانه امروز بهانه‌های مختلفی برای تقلیل جمعیت می‌آوردند در حالی که می‌توان در عین ایفای نقش مادری به تحصیل نیز پرداخت./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.149 seconds.